Vad tänker Du?

 
 
 
Vad tänker Du?
 
 
 
Vad ser Du när Du blickar ut över din skapelse, jorden och allt som finns på den?
Vad tänker Du när Du ser oss människor agerar som vi gör? Hur vi förstör den jord som Du har gett oss och hur vi beter oss mot varandra? Vad tänker Du när Du ser alla de människor som Du en gång har skapat som har vänt Dig ryggen?
Vad tänker Du när till och med Dina egna barn träter och smutskastar varandra i stället för att arbeta tillsammmans för att Du ska få ännu fler barn. Ångrar Du att Du gav oss en fri vilja? Ångrar Du att Du gav oss den här jorden att förvalta? Vad känner Du i ditt hjärta?
Sorg? Vrede?
Vem har satt på oss människor alla dessa skygglappar som vi går runt med och som gör att vi bara kan se till oss själva och inte märker att det finns fler människor runt omkring oss? Varför kan vi människor inte se bortanför vårt eget egoistiska jag. Allt kretsar kring jag vill, jag kan, jag ska, jag vet, jag måste. Men Du vill att vi ska överlämna vårt jag till Dig så att du kan få forma det som Du vill.
Hur långt sträcker sig Ditt tålamod? När är måttet rågat?
Du försöker hela tiden att tala om för oss på olika sätt att vi är inne på fel väg men vem har tid att lyssna, vem kan urskilja din röst i allt oljud som finns omkring oss. Vem bryr sig, det gäller ju inte mig? säger egot. Andra kan lyssna, andra kan göra nåt, varför ska jag? Jag orkar inte.
Och Du, Du ställer än en gång frågan till oss, varför inte du? Varför inte börja med dig själv? Och Du hoppas än en gång att någon ska kunna höra din röst genom världens brus.
 
Ssch…..hör ni….?
Kommentera

