Min vän

 
 
 
 
Min vän
 
 
 
Jag vill presentera min  bästa vän för er.
Han har alltid tid för mig och suckar inte när jag kommer och ber om något.
Han lyssnar uppmärksamt på det jag har att säga och ger sen sin syn på saken.
Han är rak och rättfram, säger precis det jag behöver höra, utan att såra.
Jag kan prata med honom om allt, inget är för fånigt för honom.
Han vet redan vad jag ska säga innan jag har sagt det, så nog måste han vara tankeläsare.
Av honom får jag de bästa svaren och råden jag behöver.
Han tänker alltid på andra först och gör allt för att man ska känna sig speciell.
Han har aldrig näsan i vädret utan är alltid ödmjuk och villig att hjälpa, fastän han är kung.
Han har bjudit in mig till sitt rike och ett rum väntar där på mig i hans faders hus.
Han är trofast och kärleksfull och han älskar mig som jag är.
Han har omsorg om mig och ser till så jag har det jag behöver.
Han ger mig kraft när jag är trött och bromsar när det går för fort i mitt liv.
Han vet allt och kan allt och är överallt men ändå ingenstans.
Han är vacker och underbar, det finns ingen som är lik honom.
Känner du honom?
Om inte, så är jag helt säker på att han vill lära känna dig. Det finns rum för dig också i hans faders hus.
Kommentera

