Snubblar

 
 
 
 
Snubblar
 
 
Andan i halsen, jag ser mig omkring. Rusar fram och försöker göra femtioelva olika saker på samma gång.
Fokuset är borta och tankarna bara irrar runt i en nedåtgående spiral och jag undrar hur jag någonsin ska hitta vägen ut?
Men jag måste framåt, framåt, alltid framåt. Fortare och fortare. Det går så fort att jag inte kan se klart, det är alldeles suddigt. Därför ser jag inte "stenen" på vägen framför mig.
Ett enda ögonblick , ett litet felsteg och så ligger jag där med ansiktet i marken och med ömmande knän. Jag snubblade och föll, och ont det gjorde det verkligen… vill verkligen resa mig upp fort så att ingen ser att jag föll, då kanske ingen märkte att allt rasade, men benen bär inte och jag inser att jag inte kommer att kunna ta mig upp själv.
Men vem skulle hjälpa mig? Alla är ju så upptagna.
Jag ber lite försiktigt om hjälp av några av personerna som passerar förbi men antingen så hör de mig inte eller så har de för bråttom och är upptagna med sitt eget.
Jag känner efter hur ont det verkligen gör i mig och den sista gnuttan hopp verkar vilja lämna mig.
Jag sjunker in i nåt slags medvetslöshet där ingenting spelar någon roll. Vem saknar mig om jag inte kommer? Vem bryr sig, vem?
En utsträckt hand. Den tar tag i min och hjälper mig upp, sakta, sakta. Benen bär mig inte men där finns någon som jag kan luta mig mot och få kraft ifrån. Jag kan riktigt känna hur kraften sakta strömmar in i mig.
Jag känner att hoppet kommer tillbaka, men jag vet att det här kommer att ta tid. Att resa sig upp och gå vidare är inte alltid så enkelt men med lite hjälp från en utsträckt hand så går det.
 
 
 
 
Kommentera

