Genomstrålad

 
 
 
 
Genomstrålad
 
 
 
Vill vara nära dig, omsluten av dig.
Vill ha dig i mitt liv, varje minut, varje sekund.
Vill vila i din famn, innesluten i dina starka armar.
Genomstrålad av din kärlek.
Buren av din omsorg.
Under ditt beskydd, varje dag.
Du ger av din frid till mig
och den genomsyrar hela min varelse.
I din närhet är jag hel.
I din närhet är jag fri.
I din närhet är jag mig själv
och älskad för den jag är.
Du ger mig liv
ett liv värt varje sekund det innehåller.
Du är liv, mitt liv.
 
Kommentera

