Inte nu igen

 
 
 
Inte nu igen
 
 
 
Nej, inte nu igen!
Varför ska ord vara så hårda och vassa ibland?
Varför lät jag sådana ord komma över mina läppar?
Varför förstod jag inte att det jag sa sårade?
Varför?
Jag ville ju bara hjälpa.
Men du tog det inte som hjälp
utan kniven gick rakt in i ditt hjärta
och det började blöda.
Varför?
Vad kan jag göra för att förbinda dina sår?
Hur kan jag ställa allt till rätta?
Måste få förklara för dig hur jag tänkte.
Säga att jag hade fel.
Att om jag kunde svälja orden jag redan sagt
 skulle jag göra det.
Snälla lyssna en gång till.
Du undrar varför.
Jag vill bara säga förlåt.
Kommentera

