Ögon som ser

 
 
Ögon som ser
 
 
 
 
Dina ögon sveper över jorden,
söker efter någon som kan tillbe dig,
ära dig ,tro på dig, låta dig få vara centrum.
Jag vill ropa till dig, här är jag, jag vill!
men mina lungor räcker inte till för att överrösta bruset från världen runt mig
så det enda som återstår är att vänta på att din blick ska fastna på mig
Jo, du kommer att se mig,
du ser mig, för vart kan jag fly för ditt ansikte, du som finns överallt.
Hur skulle jag kunna undkomma ditt öga, du som ser allt?
Inte någonstans kan jag gömma mig.
Du ser rakt igenom och känner hela mig.
Du vet varje tanke jag tänker,
varje ord som kommer ur min mun,
varje liten sak som jag gör ser du.
Din kärleks blick vakar över mig,
dag och natt, dag och natt,
i evighet.
Kommentera

