Förälskad

 
 
 
Förälskad
 
 
 
Hjärtat bultar, varje gång jag befinner mig i din närhet och när jag inte är i din närhet
är du det enda som jag önskar och tänker på. Förstummad står jag framför dig och kan inte ta mina ögon ifrån dig.
Du är det mest perfekta jag någonsin har sett. Det finns ingen som du. Du är allt jag begär och mer därtill.
Önskan att få vara nära dig är större än allt annat.
Om ändå tiden stod stilla, då skulle jag aldrig mer vilja vara någon annan stans.
Dina ögon är som djupa brunnar, så djupa att man kan förlora sig i din blick.
Tänk om man skulle kunna dricka sig otörstig ur dessa brunnar.
Ögon som ser på mig.
Ser på mig med kärlek i blicken, och jag ser att mina känslor är besvarade.
Du älskar mig!
När jag får vara tillsammans med dig känns det som hela jag kokar och bubblar.
Fjärilarna fladdrar intensivt i magen och jag lyssnar uppmärksamt på varje litet ord du säger.
Försöker fånga varje blick varje liten gest, bara för att jag inte ska missa något.
Vill uttrycka mina känslor men orden räcker inte till. Det finns inte ord som känns stora nog för det jag känner.
Jag försöker att visa med hela mig hur jag känner men inte ens det räcker.
Ingenting kan förklara mina känslor för dig.
Elden inne i mig flammar hetsigt och konstant och det känns som om inget någonsin kan släcka den.
Snarare tvärtom.
För varje gång jag är dig nära känns det som om du lägger på mer bränsle på elden så att den flammar upp med förnyad styrka.
Blir nästan rädd att jag ska sätta eld på min omgivning med lågorna som brinner inom mig.
Du har stulit mitt hjärta, men jag låter dig göra det. Jag ger det till dig. Ja, jag ger hela mig faktiskt.
Jag älskar dig, vill vara din, min älskade
 Jesus
 
Kommentera

