Mitt universum

 
 
 
Mitt universum
 
 
Jag vill att Du ska vara mitt universum.
Jag vill att Du ska vara mitt allt.
Att Du ska vara allt jag känner och jag tänker.
Att Du ska vara den första tanken i mitt huvud varje morgon,
att Du ska vara den sista tanken när jag lägger mig på kvällen.
Jag vill att Du ska vara ljuset i mitt fönster,
jag vill att Du ska vara mitt universum.
Jag vill att Du ska vara varje tanke som jag tänker,
varje ord som jag säger,
varje sak som jag gör.
Jag vill att Du ska vara mitt universum.
Att min tid fylls av vetskapen att Du finns där med mig,
att min dag fylls av känslan av Din närvaro.
Jag vill att Du ska vara solen som lyser om dagen,
månen som reflekterar Din härlighet om natten,
jag vill att Du ska vara stjärnorna på min himmel.
Jag vill att Du ska vara mitt universum.
Kom var mitt universum.
Kommentera

