Om du inte kommer tillbaka

 
 
 
Om du inte kommer tillbaka
 
 
 
 
Om du kanske inte kommer tillbaka, kom ihåg vad jag sa till dig igår. Jag ska aldrig glömma dina ögon när jag som far skapade dig. Jag tog dig med till månen och från stormen skyddade jag dig. Fastän du har gått ifrån mig och din kärlek har tagit slut och du förnekar min existens och det jag känner för dig så kommer denna stjärna alltid lysa för dig, och säga till dig att  jag är lika sann som att färgen på ditt hjärta är röd som blod. Fastän du har gått ifrån mig så är min kärlek densamma. Den tar aldrig slut .
Om du kanske inte kommer tillbaka, glöm inte att jag älskar dig. Jag gav mitt liv för dig. För din skull förblev jag tyst. Min faders rike lämnade jag för din skull. När jag letade efter din kärlek gav jag allt.  Var inte rädd, jag skyddar dig,  jag är här. Kom tillbaka till mig , jag väntar här på dig.
Fastän du har gått långt bort och din kärlek har slocknat, så är min kärlek den samma, outröttlig. Och även om du förnekar min blotta existens och min kärlek för dig, så kommer detta ljus att alltid lysa klart och säga till dig att jag är lika sann som att färgen på ditt hjärta är röd som blod. Blod som rann för dig. Röd som kärleken från fadern som offrade sin son för dig.
 
inspirerad av "Como el color de la sangre" av Alex Campos
 
Kommentera

