God morgon min vän

 
 
 
 
God morgon, min vän
 
 
 
God morgon, tack för att jag fick vakna idag. Nu vill jag komma inför Dig en stund med allt vad jag är och har, percis som jag är. Jag kommer nu med ett formbart hjärta , ett ödmjukt hjärta , ett hjärta som inget annat önskar än att Du ska komma in i det och tala till det. Jag kommer för jag vet att Du är den jag behöver, för jag vet att Du är alltings skapare , för att Du är det som håller mig upprätt när saker vill trycka ner mig, för att Du är den som pushar på mig när det går trögt, för att Du är den som går framför mig och leder mig när jag inte vet vägen och Du är den som tar min hand och som aldrig släpper den. Till Dig vill jag komma nu för jag vet att jag behöver Dig, varje dag, varje minut, varje sekund av mitt liv behöver jag Dig, för utan Dig är jag ingenting, men i Dig är jag allt. Jag kommer för jag älskar Dig, min vän. Du är min styrka, min kraft, mitt liv, mitt allt, och idag vill jag ge Dig mitt tack för att jag får förvalta den här dagen som Du har gett mig.
Min vän, förlåt mig för gårdagen, det fanns mycket där som kunde ha varit bättre, många tankar ord och även gärningar som inte blev så som Du skulle ha velat. Jag hade goda intentioner men, min vän, Du vet hur svag jag är och Du vet att jag ibland gör det jag inte vill göra och det jag vill göra det gör jag inte. Så förlåt mig, förlåt mig! Just därför min vän, är det som jag säger att jag behöver Dig, för jag vet att jag kan inte klara det här livet utan Dig, och vet Du vad, det känns så skönt att veta att Du har varit utsatt för precis samma saker, så Du vet vad jag talar om och Du vet hur svårt det är. Men Du, Du klarade det!
 Min vän, jag önskar idag att Du kunde gå med mig, visa mig vad jag behöver göra och hjälpa mig , stötta mig, vill Du det? Jag har så mycket planerat och så mycket jag vill göra idag men vet inte om jag borde göra allt det där. Kan Du hjälpa mig att prioritera rätt saker? Och Du, om jag skulle råka springa lite i förväg eller vika av på nåt sidospår, så vill Du vara så snäll att ropa tillbaka mig, för ibland blir man lite ivrig, men jag har bestämt mig, jag vill gå med Dig idag, min vän. Jag vet att Du har många andra som Du också hjälper och stöttar och jag välsignar dem, vi är ju liksom en familj. Jag förstår bara inte hur Du kan vara överallt på samma gång, men varför oroa sig, jag vet att Du är med mig.
Min vän, tack för att Du fyller mitt liv med glädje, kraft och frid i hjärtat. Du min vän, lyser verkligen upp min dag! Så är Du redo nu, vi kan väl börja gå nu… vi har mycket att hinna med idag.
Kommentera

