Omsluten

 
 
 
Omsluten
 
 
När man känner sig som allra minst, sämst, nedtrampad och fysiskt dålig, finns Du där. Du kommer med Dina starka armar och omsluter mig på alla sidor. Du finns framför mig, bakom mig, under mig och över mig. Du finns vid mina sidor, till höger och vänster, ja Du omger hela mig med Din kraft och Din styrka.
Din beröring gör att jag kan känna mig hel igen. När jag ligger i sängen på kvällen och tankarna inte vill lämna mitt huvud då sänder Du en kyss  genom ängeln och jag kan känna Din hand mot min kind. Och jag vet , att hos Dig är jag trygg, vad som än händer. I Dina armar kan inget röra mig. Ingenting betyder nåt så länge Du finns där för mig, som om jag hade en mur runt omkring mig som beskyddade mig från allt som vill skada mig. I Dina armar får jag kraft , styrka och liv igen. I Dig har jag allt jag behöver. Hos Dig kan jag vila tryggt. När mina egna krafter inte räcker till fortsätter Du och bär mig fram till slutet.
Omsluten, omfamnad, genomstrålad av Din kärlek, uppkrupen i Din famn, där vill jag vara. För alltid. Där kan jag vara precis som jag är. Så kom och omslut mig, här och nu.
Kommentera

