Vad är det värsta som kan hända?

 
 
 
 
Vad är det värsta som kan hända?
 
 
 
Har du någon gång tänkt tanken till slut, vad är det värsta som kan hända mig?  Varför skulle man tänka en sådan tanke frågar du dig? För att när du har definierat det värsta som kan hända dig är det mycket lättare att ta beslut som rör dig i ditt liv. Det blir lättare att leva mer medvetet och med en mening. Lättare att ta beslut mot ett visst mål.
Om jag skulle svara på frågan, vad det värsta är som kan hända mig, skulle det vara att jag skulle dö. Det är det värsta som kan hända mig. Om jag då står inför ett beslut i mitt liv och tvekar kan jag då fråga mig den här frågan, och om jag sedan frågar mig vad som händer om jag tar beslutet som jag tvekar över så är ju svaret detsamma, jag kan fortfarande dö.
Man kan leva ett helt liv utan att göra någonting och ändå kommer du förr eller senare att dö. Jag vill då hellre leva mitt liv så att jag vet att jag har gjort det jag skulle göra och kunna säga det när min tid är ute att jag inte har försökt att smita ifrån min kallelse. Jag vill kunna stå inför Jesu tron en dag och när han frågar vad jag har gjort för honom , då ska jag kunna säga att "jag har gjort det du bad mig om Herre".
Så ta en funderare på vad det värsta är som skulle kunna hända dig och ta sedan hjälp av svaret när du bestämmer hur du ska leva ditt liv, vilka beslut du ska ta. Låt inte rädslan för det "värsta" hindra dig från att leva det liv Gud har gett dig.
Kommentera

