Du är JAG ÄR

 
 
 
Du är JAG ÄR
 
 
Du är havets vatten
och vågornas brus
Du är himlens stjärnor
och vindens sus
Du är solens strålar
som smeker jorden
Du är åskans dån
och blixtens ljus
 
Du är , du är
den store JAG ÄR
 
Du är mäktig
och världens ljus
Du är himlens härskare
i ditt ljus ser vi ljus
Du är den som ger mitt liv en mening
du är den som ger mig ro
Du är kindens beröring
och viskningen i andens sus
 
Du är , du är
den store JAG ÄR
 
Må allt vad anda har lova Herren
För lovet och äran tillhör dig
Må solen , månen och universum prisa Herren
Ja min lovsång vill jag ge till dig
Kommentera

