Min kyrka

 
 
 
Min kyrka
 
 

Mitt folk lyssna på vad jag vill säga dig,

det tar bara nån minut om du måste gå

jag vill inte att du säger någonting bara lyssna

och förlåt om jag avbryter dig


för två tusen år sedan blev jag korsfäst

min kropp blev bespottat och sönderslagen

jag tog dina skulder på mig

för att ge dig evigt liv som en gåva från mig


och nu uppkommer frågor som varför du inte lyssnar på mig

varför ser du mig inte, varför omsluter du mig inte

hyckleriet har förblindat ditt sinne

och du säger att du älskar mig


Du har förhärdat dina tankar

och du har bytt ut min ära mot känslor

ibland om natten kommer jag till dig och väcker dig

men du verkar inte bry dig ens att prata med mig en liten stund


Hela tiden pratar du om värdsliga saker

vad som går på TV , mode och andra nöjen

du har förlorat heligheten som lyste genom dig

du vet mer om Tv-såpor än om mitt ord


Min önskan är att använda dig att du visar min ära

fylla dig med smörjelse ända tills din bägare rinner över

Jag vill att du förändrar världen varje gång du öppnar munnen

för tiden håller på att rinna ut, … den rinner ut


Kommer du ihåg när du fortfarande inte var i mina armar

du grät som ett hungrigt barn utan skor på fötterna

vi möttes som i slow motion

och dina tårar rann medan vi dansade andens dans


Jag gav dig ett nytt liv och öppnade nya dörrar

jag ropade till ditt hjärta genom att ta bort din sorg

idag säger du att du redan har packat resväskan

och att du går till världen vad som än händer


Du kan inte förneka att jag alltid var dig nära

jag hoppas att om du någonsin kommer tillbaks det blir innan jag har gått

för då kommer det att vara för sent och du kommer inte att finna mig


dina kinder kommer att nötas ut av tårar när du gråter efter mig

när du kommer ihåg alla stunder vi hade ihop


kom tillbaka till mig…till mig

 
 
 
en översättning av Lily Goodmans "Iglesia"
 
 
Kommentera

