Min Herre

 
 
 
 
Min Herre
 
 
Min Herre är stor och hög, klädd i härlighet och majestät.
han är barmhärtig och nådig, långmodig och stor i mildhet.
Han är Helig, god, vår Gud, Israels Gud.
Han är lovsångsens Gud, rättfärdig och nådefull.
Ljuset i mörkret, klippan jag står på.
 Högtlovad och väldig i kraft.
Han är konung, domare, den store härskaren, vår beskyddare.
Han är den högste, väldig, fruktansvärd.
Han är min borg, den store härskaren, värdig all lovsång och allt lov.
Han är långmodig, stor i mildhet, han är min förlossare, föralltid den samme.
Han är vägen, sanningen och livet.
Han är frälsare, den store jag Är, min vän och herde.
Han är den ende sanne Guden
 
 
Kommentera

