En sak vet jag

 
 
 
En sak vet jag
 
 
En sak vet jag
att om marken under mig försvinner,
om stormen kommer,
om vänner sviker,
om natten aldrig tar slut
och gryningen låter vänta på sig,
en sak vet jag att din kärlek förändras aldrig.
den är föralltid densamme vart jag än går.
Även om jag går vilse,
om skogen tränger på stor och mörk och kall,
om isen under mig brister
och det iskalla vattnet får mig att frysa till is.
Om mina krafter tar slut så jag inte orkar simma mer,
om jag sjunker till botten som en sten ,
en sak vet jag….
Även om gräset på marken vissnar och dör ut,
om blommor och blad förgås,
om karusellen helt plötsligt stannar,
eller tvärtom,
den helt enkelt inte vill stanna så jag kan hoppa av,
om clownen inte längre får människor att le och skratta,
 är jag ändå säker. Ja en sak vet jag….
Om jag är ensam om ledsen,
om gamla sorger gör sig påminda,
om nya sorger tränger på,
om livets hårda skola ger mig dåliga betyg
och jag fruktar att inte bli godkänd,
en sak vet jag, det är säkert…
din kärlek är föralltid densamma.
One response to “En sak vet jag

  1. Halleluja!Alla dina inlägg,otroligt.För mig och den situation jag befinner mig i.Som om vår Herre har talat detaljerat till mig via dig vem du nu är..Tack!

Kommentera

