En dag..

 
 
 
En dag..
 
 
Mörker, töcken och stormar, jag försöker hålla fast vid allt jag har här i världen, problemen tar all min kraft, allt är så tungt. Men jag håller fast vid hoppet,  det eviga hoppet.
För det kommer en dag.  En dag där bördan lyfts av, där vi ser Jesus, ansikte mot ansikte. En dag där inga sorger mer finns, inga mer tårar, ingen smärta, men tills den dagen kommer håller jag fast vid hoppet, hoppet du ger..
Jag vet att vägen den är lång, du känner att du går där ensam, steg för steg du släpar dig fram, fastän vägen aldrig verkar ta slut. Men du förlorade själ , tappa inte modet.
 
För det kommer en dag.  En dag där bördan lyfts av, där vi ser Jesus, ansikte mot ansikt , där inga sorger mer finns, inga mer tårar, ingen smärta, men tills den dagen kommer håller jag fast vid hoppet, hoppet du ger..
 
Jag kan inte vänta till jag får se den dagen då jag kan stå framför dig, se dig här i all din härlihghet.
För det kommer en dag.  En dag där bördan lyfts av, där vi ser Jesus ansikte mot ansikte , där inga sorger mer finns, inga mer tårar, ingen smärta, men tills den dagen kommer håller jag fast vid hoppet hoppet du ger..
En dag…
Kommentera

