En helt vanlig dag

 
 
 
En helt vanlig dag
 
 
Morgon igen, en ny dag att fylla med upplevelser, tankar, olika göromål. Tittar ut genom fönstret och ser en strimma blå himmel och några molntussar, ser ut att kunna bli en skön dag. Tar lite kaffe i koppen och sätter mig tillrätta, ska bara hälsa på min bästa vän och se vad han har tänkt sig för den här dagen. Det bästa med att hälsa på honom är att man inte behöver vare sig telefon, skype eller fysisk närvaro. Han hör mig ändå.
Hej, god morgon vännen, har du haft en bra natt? Det har jag, tack för den fina drömmen du gav mig. Var det nåt du ville säga till mig genom den? Tack för att jag fick vakna upp idag och se den här underbara blå himlen och veta att den här dagen ligger framför mig. Vad hade du tänkt dig för idag?
Förlåt mig för igår. Jag vet att jag gjorde saker igår som inte var så bra, som när jag blev så arg på min arbetskamrat att jag skällde på henne och ja, du vet..Och sen när jag kom hem fick nog familjen också känna av den ilskan jag hade, och de hade ju inte gjort nåt. Jag borde ha kunnat kontrollera mina känslor på ett bättre sätt. Ja det och mycket mer som du redan vet om för du var ju där hela tiden, det ber jag dig förlåta mig för. Jag ville inte göra det men …
Vännen, jag skulle vilja be dig om en sak, jag vet ju att du  har koll på allt, du vet mina vänner, jag är lite bekymrad för dem. Jag tror att du vet vem jag menar. Men du vet att jag har försökt med allt men jag når liksom inte fram, så kan inte du försöka att tala till dem,du kanske lyckas. Ja i alla fall så vet du att jag bryr mig om dem.
Och en sak till, du vet min familj, jag skulle så hemskt gärna vilja att de kunde känna dig så som jag gör, men de verkar inte vara intresserade av att få lära känna dig på djupet. De vet vem du är men de känner dig inte. Kan du inte visa dem vem du verkligen är så att de får lära känna dig också. De skulle bara veta vilken underbar vän du är! Jag har aldrig haft en bättre vän och jag skulle inte vilja byta ut dig för allt smör i småland, men det vet du ju redan. Tack vännen för att du kom in i mitt liv, tack.
Du är underbar! Jag älskar dig och vill göra så mycket för dig men tiden räcker inte till alltid. Jag har så många ideér som jag skulle vilja göra för dig min vän, men när, var och hur? Ja , jag får väl helt enkelt lita på att du säger till mig när det är dags och att om du behöver hjälp med nåt så kommer du till mig och ber om det så ska jag försöka göra det du vill.
Vännen, vad ska vi göra idag? Jag vill spendera dagen tillsammans med dig, så vad tycker du? Jag ska bara fixa iordning mig och så sen är jag färdig, tänk på vad du vill hitta på medan jag gör det. Vi ses om en liten stund….Jag hänger med dig idag. Kommer strax…
Kommentera

