Jag ser

 
 
 
Jag ser
 
 
Jag ser dina verk min Gud,
vem kan göra rakt det som är krokigt?
Vem har sagt att vägen ska var jämn
när den är så gropig?
Vem vet vad som väntar henne i livet
och vem kan säga vad som ska ske
imorgon dag under solen.
Jag ser att allt du gör min Gud
skall få förbli i evighet.
Vad som är har redan varit,
och vad som kommer att ske,
skedde redan då.
Gud, du är alltings källa.
Ja, jag ser dina verk min Gud.
Allt har sin tid under solen.
Födas har sin tid och dö har sin.
Att gråta har sin tid,
men även tid att le.
Att bryta ned har sin tid,
men också att resa och bygga upp.
Tiga har sin tid,
och tala om och lovprisa Gud,
den tiden är nu.
Ja, jag ser att allt du gör,
varje liten sak ska få förbli i evighet.
Vad som är har redan varit
 och vad som kommer att ske
skedde redan då.
Min Gud, du är alltings källa.
 
Kommentera

