Vindsröjning

 
 
 
Vindsröjning
 
 
Alla har vi sett och använt ett vindsförråd någon gång. Ni vet ett sånt där ställe man kan ställa in saker som kan vara bra att ha, men som inte riktigt platsar i ens liv just nu. Men nån gång i framtiden kanske, eller så åker det in där bara för att det är synd att slänga det. Och visst är det konstigt, det blir bara mer och mer saker i det här vidsförrådet och mer och mer oreda, saker står huller om buller och snart är det omöjligt att komma in.
Känner ni igen er? Jag ska vara riktigt ärlig. Jag har ett riktigt fullt vindsförråd, tyvärr. Bara för att jag har alltid bättre saker att göra än att röja där, och om jag ska vara riktigt ärlig har svårt att slänga fungerande saker. Jag skulle nu vilja dra en paralell till våra liv.
Vi utvecklas hela tiden som personer och hela tiden kommer ny information, nya tankar, beteenden, intryck etc. Vad gör vi med de gamla, jo vi lägger dem i vårt vindsförråd. Vindsförrådet är beläget i hjärtetrakten och mycket av det vi har samlat på oss genom åren är bra att ha, men där finns också mycket som vi kan behöva göra oss av med. Saker som hindrar oss från att komma framåt. Saker som står i vägen för vår utveckling. Blir det alldeles för fullt kan det till och med inkräkta på andra områden i våra liv. Likaväl som man ibland behöver göra en vindsröjning hemma , behöver man göra det i sitt hjärtas förråd också. Vad har du i ditt hjärtas förråd som inte låter dig komma fram, som håller din utveckling tillbaka? Det kanske är dags att röja lite… får nog ta mig i kragen och sätta igång.
Kommentera

