Brev från en vän

 
 
 
Brev från en vän
 
 
Hej, hur mår du? Jag skriver till dig för att tala om att jag älskar dig och att jag vill ha en närmare relation med dig. För jag vill veta hur du mår och att du ska veta att jag är uppmärksam på dig varje sekund, och till och med den där sista tanken innan du somnar den känner jag.
Ibland så känner jag att du är så långt borta från mig att jag blir rädd att förlora dig för evigt. Igår såg jag att du var ledsen och jag ville rycka bort den där ångesten ur ditt bröst så jag ropade ut till vindens sus men du hörde inte och kom inte. Igår såg jag dig när du var tillsammans med dina vänner, jag såg att du glömde äta, jag gick med dig gatan fram och jag ville se med dina ögon det som gör dig så ledsen och jag ville att du skulle lyssna på mig men det gjorde du inte, och så väntade jag hela dagen.
När kvällen kom gav jag dig en underbar solnedgång för att avsluta din dag och en svag bris att vila till. Efter en sådan hektisk dag väntade jag på att du skulle komma men du kom aldrig. Jag såg dig medans du sov och ville röra din panna, jag sände månstrålar som lyste in i ditt rum för att se om du vaknade med mig, men du fortsatte sova och drömma.
Jag skulle vilja dela så många saker med dig men du låter mig inte. På morgonen var du sen och du rusade iväg utan att för den skull tänka på hur viktig du är för mig. Jag älskar dig och försöker det till dig genom att ge dig en blå himmel , stilla regn.. men min röst dränks i bruset av dina tankar.
Jag talar i ditt öra genom lövens sus och doften från blommorna, jag ger dig en kärlekssång just till dig genom fåglarnas kvitter. Jag klär dig med solens värmande strålar och jag parfymerar luften du andas med naturens dofter. Du kommer att höra min röst när du tystnar bruset i ditt inre, jag försöker att leda dig genom att ge dig goda önskningar , och jag önskar att du låter dig ledas av dem. Jag är inte långt borta, jag finns i dina tankar. Se dig omkring med en blick fylld av kärlek och upptäck att jag finns i allt som finns runtomkring dig.
Idag letade jag upp någon som lånade mig ett par händer och en penna och papper  så att jag kunde skriva till dig, men hädanefter kommer jag att skriva direkt i ditt hjärta om du så tillåter. Ja,… jag vet att det är svårt att leva i den här världen, jag vet det faktiskt, men om du litar på mig , från och med idag kommer du att få förnyade krafter. Tala till mig och uttryck din ångest och oro för jag har alltid tid för dig,… berätta allt för mig , gråt om du vill, jag ska torka dina tårar och smeka ditt ansikte.
Ring mig vilken tid du vill på dygnet, för jag sover aldrig och jag kommer alltid att svara dig. Om du kan se på universum med kärlek, se på ditt ansikte i speglen med ödmjukhet, med ömhet den som ler, se på den som ber dig om medlidande med nåd och se på den som fick dig att gråta med förlåtelse i dina ögon, då kommer min röst att vara dina tankar. Jag ber att inte vägen ska bli för lång, den som jag måste springa efter dig.
Din trogne vän
JESUS
Kommentera

