I din närhet

 
 
 
I din närhet
 
 
I din närhet,
 inför ditt ansikte,
 innesluten i din närvaro,
din gudomliga närvaro,
ja när jag betraktar din helighets härlighet,
 då tillber dig min ande.
Där inför ditt ansikte ,
vid din fotpall,
vill jag tillbe dig
tvätta dina fötter med mina tårar
torka dem med mitt hår.
Där i din närhet
stannar tid och rum
där finns bara vi två.
Där inför din tron
känner jag mig så liten
där är jag svag
men ändå stark,
för du ger mig styrka.
Där inför ditt ansikte
vill jag vara alltid och förevigt.
I din närhet.
Kommentera

