Ge mig ett Davidshjärta

 
 
 
Ge mig ett Davidshjärta
 
 
Ge mig Herre ett Davidshjärta, ödmjukt,oansenligt men ändå starkt, ett hjärta efter din vilja. Ett hjärta som söker mer och mer, djupare och djupare efter det enda som kan mätta hungern.
Ge mig ett Davidshjärta fyllt av tro, tro som kan flytta berg, och slå ned jättar som kommer i min väg. Ett hjärta som vet att det inte står inför faror ensam och utan hjälp, utan som vet att Du står där brevid och hjälper och skyddar.
Herre ge mig ett Davidshjärta fyllt av glädje. Ett glädjerus som får fötterna att vilja dansa, som får hela din kropp att vilja uttrycka den glädje som jag känner på alla möjliga sätt.
Ge mig Herre ett Davidshjärta fyllt av lovsång och tillbedjan. Ett hjärta som helt och hållet ger upp sig själv inför din storhet, skönhet, allsmäktighet och kraft. Ett hjärta som bubblar över av lovsånger, dag som natt, ett hjärta som inte kan tysta lovets offer som kommer ut ur min mun, som hela tiden har en ny sång till dig Herre.
Ge mig ett Davidshjärta Herre, för ett sådant hjärta behagar dig, det blir en välbehaglig doft till dig.
Om jag hade ett sådant hjärta….
Kommentera

