Ditt ord

 
 
 
Ditt ord
 
 
Ditt ord
är ljuset som lyser upp min stig, som leder mig och ger mig ny kraft.
Ditt ord
är brödet som mättar min hunger efter visdom och att få känna livets mening.
Ditt ord
är vattnet som släcker min törst, och ur den källan kan jag dricka mig otörstig för den sinar aldrig.
Ditt ord
är saltet som ger livet smak och mening.
Ditt ord
är sanningen som uppenbaras för mig.
Ditt ord
är mästaren som tillrättavisar sin elev.
Ditt ord
är klippan på vilken jag vill bygga mitt hus.
Ditt ord
är stenarna, med vilka jag kan bygga mitt hus.
Ditt ord
är djupare än havens djup, högre än bergens topp.
Ditt ord
är för evigt sant, det är det samma igår, idag, imorgon
Ditt ord
är min livlina, min käraste skatt,
mitt allt.
Kommentera

