Jag önskar jag kunde …

 
 
 
Jag önskar jag kunde…
 
 
Jag önskar jag kunde se mig själv med dina ögon Gud. Vad skulle jag då få se?
Tänk om det fanns ett par glasögon man kunde låna, som när man satte dem på sig gjorde att man kunde se saker och ting ur ditt perspektiv Gud.Då kunde jag få se hur du ser på mig. Vad du ser när du ser på mig, när du ser på världen runt omkring. Vad skulle jag då få se???
Skulle jag ta ett steg tillbaka och säga att det här måste vara fel , det kan inte vara jag, eller skulle jag kunna få se allt jag skulle kunna vara men kanske inte vågar ta steget för att bli? Skulle jag få se mina innersta önskningar, eller något helt oväntat som du har i beredskap för mig?
Jag tror att om jag satte på mig sådana glasögon skulle jag få se mycket som inte behagar, men samtidigt skulle jag få se drömmar uppfyllda, och ja, kanske till och med ännu odrömda drömmar. Jag skulle få se att vägen dit fram inte ligger spikrak utan går i kringelikrokar och att det finns hinder på vägen, men också hur jag skulle kunna kringgå de hinder som vill stoppa mig. Jag skull se Guds plan och vilja för mitt liv. Tänk om det fanns sådana brillor.
Kommentera

