Varför undviker du mig?

 
 
 
Varför undviker du mig?
 
 
 
Min vän , jag skriver de här raderna till Dig för att jag inte vet på vilket annat sätt jag kan kommunicera med dig. Du har på den sista tiden hållit dig långt ifrån mig, inte svarat på mina meddelanden eller svarat när jag har velat prata med Dig. Jag vill veta varför Du undviker mig?
Har jag sagt något som har sårat Din själ? Har jag kommit med för stora krav? Jag hoppas inte det. Jag ser bara att Du glider längre och längre bort ifrån mig och jag blir ledsen.
Du pratar inte med mig längre, Du ber mig inte ens om saker. Du vill absolut inte lyssna till mina tillsägelser, då slår Du händerna för öronen och ropar "AAAAAAAHHHHHHH, jag hör inte ".
Jag vill inget hellre än att ha en rak och öppen kommunikation med dig, en "ge och ta" kommunikation, Du vet, Du ger mig av Din tid och Din kärlek och trohet och jag ger Dig all världens välsignelser, kraft och inre frid. Men Du stänger mig ute, och hjärtats dörr kan man bara öppna från insidan och här står jag på utsidan och väntar.
Väntar , väntar, väntar på att solen ska sluta skina, på att Du ska sluta jobba så mycket, på att det går nåt bra program på Tv, på att Dina vänner ringer och undrar om Du vill ta en fika. Tänk om Du hade låtit mig få vara med! Vi kunde ha haft så underbart ihop.
Så jag skriver detta brev till dig med den förhoppningen att Du ska öppna dörren och låta mig få komma in på nytt igen i ditt hjärta.
Din vän JESUS
Kommentera

