Våga kasta dig ut

 
 
 
Våga kasta dig ut
 
 
 
Jag har stretat framåt i motvind,
har varit och vänt på livets baksida.
Jag har gång på gång
 efter ett steg framåt ,
fått ta två steg tillbaka.
Men nu är det slut,
nu har jag bestämt mig,
jag ska inte tveka mer,
nej inte vackla.
Jag kastar mig ut,
ut i det okända,
med utbredda vingar
litar jag på ditt ord,
att du kommer ge mig
 luft under mina vingar
och att din Gudsvind bär.
Att den lyfter mig
högre och högre
ända upp till himelen,
där jag kan skåda in
 i ditt ansikte.
Jag kastar mig ut,
och ser att det bär,
ditt ord det bär.
Kommentera

