Har du lämnat spår?

Har du lämnat spår?
Jag har en önskan och det är att jag ska lämna spår efter mig. Jag vill inte vara en person som passerar obemärkt igenom andra människor liv. Jag vill att människor ska komma ihåg mig för den jag är och att det ska finnas spår efter mig i deras hjärtan.
Med spår menar jag att de ska komma ihåg mig och kunna tänka fina tankar om mig den dagen jag inte längre kan vara där med dem.
I våra liv passerar dagligen mängder med personer och de allra flesta lämnar inga eller väldigt lite spår efter sig i våra hjärtan. Allt i från snabbköpskassörskan till busschauffören till din granne som hämtar tidningen samtidigt som dig alla dessa passerar våra liv, men kanske inte någon av dem lämnar spår efter sig. De som lämnar spår har på något sätt berört ditt liv. Kommit dig nära.
Jag vill beröra människor liv, få männsiskor att inse att det finns nåt mer i livet, få de att upptäcka att de kan få lära känna Jesus.
Jag vill att Jesus ska komma dem nära, ja inpå skinnet, eller förresten inuti.
Så min fråga idag till er som läser, är följande.
Har jag lämnat spår efter mig?
Kommentera

