Det räcker med en gång

 
 
 
Det räcker med en gång
 
 
 
Vadå? Vad är det som råcker med en gång? Ordspråket säger ju, ju fler desto bättre.
Ja fast inte den här gången. Det räcker med en gång, en gång som du syndar för att du ska vara utanför Guds nåd.  Dömd till ett liv i evig andlig död. EN GÅNG! Men vad är synd? Är det inte sånt som bara onda människor gör, typ mörda, råna bamker, eller gifta sig med någon annans fru? Nej! Du har fel, det är också synd, men synd är så mycket mer.
 Synd är att du bryter något att de tio budorden till exempel, önskar att du hade något som din granne har, smiter före i kön på Ica, glömmer att betala för en vara när du självscannar i snabbköpet, säger en "vit liten lögn", sätter dig upp mot dina föräldrar, du råkar undslippa dig ett litet herregud  utan att egentligen mena att ropa på honom, ja listan kan göras hur lång som helst.
Hjälp, jag råkade synda igår! Vad ska jag göra!?
Ångra dig och be om förlåtelse! Ja men vem ska jag be om förlåtelse?  Gud är den du ska be om förlåtelse. Det är hans bud du har brutit. Men säger du, sånt där gör man ju varje dag! Ja, det är därför vi behöver Jesus . Han gjorde det vi inte klarade av att göra, följa Guds bud. Därför behöver vi ha honom i våra liv för att när vi felar så ser inte Gud våra överträdelser utan han ser Jesus istället, och Jesus syndade inte. Han dog för dig och för mig på korset utan att ha gjort något ont. Så vet du med dig att du gör en massa saker som du kanske inte borde , vad väntar du på? Be Jesus komma in i ditt liv och böj knä inför honom och be om förlåtelse! Han väntar på dig! Ingen synd är för liten för att du inte skulle behöva Jesus. Är det värt risken? Du vet en gång räcker!
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s