De förtorkade benen

 
 
 
De förtorkade benen
 
 
Det var en gång, eller kanske är det just nu det här utspelar sig, det finns bara en som vet…i alla fall, det var en gång när jag var ute och gick. Plötsligt var det som om något styrde mig till en speciell plats och satte mig ner på marken. Framför mig på marken låg fullt av förtorkade ben i alla storlekar och former. Först blev jag lite rädd, men jag kände att Herrens ande var med mig och blev lugnare av den vetskapen. Herrens ande visade mig runt och jag kunde se att det var många, många ben, fler än vad jag från början hade sett och alla var de förtorkade. Och Herrens ande planterade en fråga till mig i mitt inre- Du människobarn, tror du att dessa ben någonsin kan bli levande igen?
Jag tänkte i mitt stilla sinne till svar – Bara du vet svaret på den frågan Herre.
Då sa anden till mig att profetera över dessa ben och att över dem proklamera Herrens ord: Se jag ska låta ande komma in i er, så att ni åter blir levande. Jag ska fästa senor vid er och låta kött växa på er och täcka er med hud, och ge er ande så att ni blir levande och ni ska erfara att jag är Herren.
Och jag gjorde som han sa till mig och talade ut dessa ord över alla benen jag såg och medan jag gjorde detta kunde jag se att senor växte ut och kött kom fram på benen och de täcktes av hud och det rasslade till och det kom samman och blev till kroppar, men ännu hade de ingen ande.
Då kom Herrens andes ord till mig ingen och han sa- Du människobarn profetera nu och tala till anden, så säger Herren Herren: Kom du ande från de fyra väderstrecken och blås på dessa döda så att de åter blir levande.
Och jag gjorde som han hade sagt till mig och anden kom och fyllde dessa döda kroppar så att de reste sig och blev levande, en oändligt massa människor. Och de började alla prisa och lova Herren
När jag såg detta tackade jag Herren för att han är mäktig och god och undrade för mig själv vilka de här benen var och genast kom svaret i mitt inre. Detta är Guds barn, Israels hus som tror att deras hopp är ute och att deras ben har blivit förtorkade men jag Herren säger att det är inte ute med hoppet och det finns ännu liv i dem. Öppna upp för den helige ande och ni ska se att jag kan blåsa liv i varje förtorkat ben.
Är du ett förtorkat ben? I så fall talar jag ut ord av liv över dig. Res dig upp du som är förtorkad, sover eller känner dig död. Herren vill idag ge dig en ny ande!
I Herrens ord står det att varje knä ska böjas och att varje tunga skall bekänna att Jesus är Herre.
Kommentera

