Godmorgon min vän

 
 
 
Godmorgon min vän
 
 
 
God morgon min vän. Nu är jag här igen, hoppas du inte tycker jag är tjatig som varje dag kommer och vill prata, ibland flera gånger stup i kvarten, men det är ju det att du är min bästa vän och vad har man vänner till om inte att anförtro sig åt. Tack för igår, jag hade en riktigt underbar dag igår och det tack vare dig, tack vare allt som du föreslog att vi skulle göra tillsammans. Jag hoppas och ber att den här dagen kan bli lika bra eller ännu bättre som den igår, för du vill väl vara tillsammmans med mig idag också??
Jag hoppas det i alla fall, det blir liksom så tråkigt, urvattnat utan dig. Den där bra känslan vill liksom inte infinna sig om inte du är med , så snälla, vi kan väl hänga idag.
Vad tycker du att vi ska hitta på? Du får vara med och bestämma. Jag vet att vi har en hel del som vi skulle behöva göra men om vi hjälps åt kommer det att gå som en dans och vi kommer få tid över för annat. Du vet två par händer är snabbare än ett par, eller hur?
Min vän, förlåt mig om jag ibland glömmer bort dig för en liten stund, det är absolut inte min mening, men ibland blir det liksom bara så, och då kan jag ibland göra saker som jag kanske inte borde , du vet slänga ur mig saker som jag inte borde sagt eller helt enkelt bara göra dumheter. Jag vet faktiskt inte varför jag gör det! Kan du förlåta mig?…
Min vän, vet du, jag tror att jag är kär i dig, ja, det är sant, nu fick jag sagt det också… Du vet varje gång som vi hänger har jag de där bubblorna och fjärilarna i magen som gör att jag känner mig så glad och lycklig. Vet du min vän, jag har tänkt mycket på det här och jag måste få säga det, jag älskar dig, ja jag älskar dig. Du gör mig hel, du får mig att blomma ut min vän. Jag har aldrig träffat någon som du, som verkligen tar mig för vad jag är och som älskar mig även om jag gör bort mig på både det ena och det andra. Inte så att du gillar allt det jag gör men du älskar mig ändå, det är helt otroligt, så man nästan inte kan förstå det.
Min vän, kommer du ihåg mina kompisar, vet du, där är några stycken som verkligen skulle behöva lite hjälp, kan inte du och jag tillsammans försöka att hjälpa dem? Jag vet att vi kan göra en hel del för dem. Snälla, jag tror att du redan känner till deras dilemman, eller hur?
Och du, du vet den där boken som du har låtit skriva , du vet den där tjocka som du gav mig, den som egentligen har en massa böcker i sig, åh vad den är bra, tack för att jag får läsa den. Du förklarar så bra i den , man blir så uppbyggd av att läsa den. Min personliga åsikt är att om fler människor skulle läsa den och följa de råd och det som står skrivet i den så skulle den här världen se annorlunda ut, tror du inte det?
Men nu min vän, måste vi nog sätta igång med allt det vi har att göra idag, det är mycket som ska hinnas med innan din fest i kväll. Jo,.. visste du inte det? Vi ska ha fest till din ära ikväll? Det kommer bli så underbart! Där kommer du att få träffa alla mina kompisar och jag tror till och med att jag ska få presentera dig för några nya. Du hänger väl på? Inte kan du väl utebli från din egen fest? Men vad då Jesus, har du inte fått någon inbjudan!? Men vet du , jag bjuder ju in dig nu! Du kommer väl?? Snälla, det blir inte samma sak utan dig, det förstår du väl? Kom nu, nu sätter vi igång Jesus, min vän, min allra bästa vän. Jag älskar dig! Vi kan fortsätta prata medan vi arbetar…
 
 
Kommentera

