Igen

 
 
 
Igen
 
 
Inte nu igen!
Inte en gång till!
Varför snubblar jag alltid och faller?
Varför gör jag det jag inte vill?
Inte nu igen!
Mina intentioner låter så bra
men sen snubblar och faller jag.
Inte nu igen!
Knäna blir fulla av skrubbsår
som inte hinner läka innan nästa kommer.
Om och om igen!
Varför kan jag inte gå dit du vill?
 Varför kan jag inte stå stadigt?
Varför vacklar jag?
när det enda jag vill är att gå med fasta steg,
dit du leder mig.
Men du hjälper mig.
Du reser mig upp igen.
Lyfter mig upp från golvet,
ställer mig på stadig mark,
plåstrar om mina skrubbsår,
och fårlåter mig igen.
Om och om igen
om och om igen
Igen  och igen!
 
 
Kommentera

