Dagen när jag går

 
 
 
 
Dagen när jag går
 
 
Tänker på den dagen, den dagen när jag går.
Den dagen kommer allt att vara som vanligt,
ingenting kommer att vara annorlunda.
Helt plötsligt kommer jag inte längre att vara här,
utan på väg till ett möte med dig,
 du min vän, min frälsare och Gud.
Den dagen kommer fortfarande regnet att falla,
blommorna att vissna, fåglarna att kvittra.
Årstiderna kommer att komma och gå ,
men jag kommer inte att vara här och se det.
Människor kommer att lära känna varandra,
älska varandra, sakna varanda .
Vänner kommer att komma och försvinna
precis som nu,
men ingenting, ingenting i världen kan få mig
 att vända om och låta bli att gå ,
den dagen när du kallar mig.
 Den dagen kommer jag att vara redo,
redo att följa dig,
vart du än för mig.
 
 
Kommentera

