En liten pratstund

 
 
 
En liten pratstund
 
 
Tänkte att du och jag skulle ha en liten pratstund nu, om du har tid. Jag har velat prata med dig hela dagen men jag har känt mig alldeles för upptagen av allt som händer runt omkring för att riktigt kunna sätta igång och prata. Du vet när jag pratar med dig så vill jag ju också kunna lyssna in vad du har och säga till mig eller hur? Annars blir det ju bara en envägskommunikation och det vill jag ju inte.
Vet du jag har haft det ganska lungt på jobbet i dag tack och lov, men du vet, helgen som just har gått, den var jobbig, Det var riktigt skönt att kunna smita iväg till jobbet och bara gömma sig lite , bara få lov att vara, utan att någon pratade med mig. Det är ju tur att man har ensamjobb ibland så att man får tid att tänka och begrunda saker och ting.
Ja , jag ville bara tacka dig för att du tog mig genom de här senaste dagarna
 och tack för den kraft och styrka som jag känner att du ger mig nu, när jag har tagit steget och går dit du vill. Jag ber dig att du ska fortsätta att leda och välsigna mina steg, dag för dag. Låt ingenting få stoppa mig nu är du snäll. Jo jag vet jag borde gjort det för länge sedan men du vet hur det är , man står där och vacklar och tvekar , men som de säger , bättre sent än aldrig eller hur. Jag är säker  på att du gör det bästa av situationen i alla fall och att jag kommer att nå målet med din hjälp , för jag vet också att i mig själv är och kan jag ingenting. Allt är din förtjänst. Det är tack vare dig som allt går som det ska. Jag är bara ett redskap i dina händer, som du får använda precis som du vill.
Förresten så har jag nog inte tackat dig tillräckligt för gåvan du har lagt ner i mig som jag nu har tagit steget att få utveckla än mer . Tack, jag älskar den, det är det bästa som har hänt mig att kunna få tjäna dig så här och jag är säker på att i framtiden har du ännu fler underbara sätt som jag kommer att få kunna tjäna dig på. Ja jag är säker på att jag kommer att få se så många löften från dig infrias i mitt liv att jag blir knäsvag vid blotta tanken på det. Hur ska jag någonsin kunna återgälda all denna godhet och kärlek? Det är omöjligt. Men nu ska jag sluta snacka för en stund och bara lyssna på dig, jag sa ju att jag ville höra din röst så I´m all ears, vad vill du säga till mig idag HERRE…….??
Kommentera

