Löftet

 
 
 
Löftet
 
 
Idag har du gett mig den största gåvan efter min frälsning.
En välsignelse så stor.
Ett löfte om en framtid i din vilja.
En framtid där öknen grönskar
där ödemarken sjuder av liv
 en framtid där den torra jorden är bördig 
och de torkade vattenfårorna återigen fylls av vatten .
Där den uttorkade sjön fylls med friskt och livgivande vatten
 som kan vattna åkermarken runt omkring
och ge gröda åt folk .
Ett löfte om välsignelse
 frihet att utföra din vilja
ett löfte om glädje ända in till benen.
 ett löfte om att få se Herrens prakt
och att få ta del av hans outtömliga kraft.
Idag har du gett mig ett löfte om liv
helande och frid
att få vara i din vilja 
 och att få bli använd av dig.
Du har gett mig ett löfte om frälsning för många
och att sorger och tunga suckar inte mer ska finnas.
Löftet du ger mig,
Jag tror på det. Jag tror på det.
Jag tar emot det
Isaias 35
Kommentera

