Dagens outfit

God morgon! Sitter här med en kaffekopp jämte mig och funderar på dagens outfit, vad ska jag ta på mig idag. I dagens samhälle måste det ju vara något gångbart , moderiktigt, snyggt, nåt som sticker ut. Accessoarer är viktiga . Hmm… få se.

Ett bälte får det bli, men inte vilket som helst , det här bältet är speciellt. Det är sanningens bälte, som gör att jag kommer ihåg att allt det jag säger och är, bör hålla sig till sanningen. Med detta bälte försöker jag inte att vara någon annan eller säga saker som jag inte kan stå för. Ja, det verkar vara en bra accessoar för dagen, ja egentligen för alla dagar.

Nästa plagg får bli en top. Jag tar och trär på mig rättfärdighetens pansar, och under den en enkel enfärgad tröja. Pansaret gör att jag kan stå emot samhällets försök att trycka ner mig. Det får mig att veta att även om jag är svag så har jag Jesu rättfärdighet på mig. Han gjorde det jag inte kunde.

Skorna är en annan viktig del i outfiten. Ska det vara klack eller inte, vintersko eller sandal? Jag fastnar för en mycket användbar och bekväm sko , evangeliets skor, villighetens skor, som hjälper mig att med villiga och otrötta fötter gå ut med evangeliet till människor som behöver ett ord av hopp. Dessa skor slits aldrig ut, deras sula är outslitlig.

Ja , huvudbonad,  det kan vara nåt att tänka på nu när vintern börjar närma sig . Det är kallt och de allra flesta börjar leta efter mössor. Det är svårt att hitta nåt man passar i men jag har hittat den ultimata huvudbonaden och det är frälsningens hjälm. Den skyddar mina tankar och mitt huvud från allt. Dessutom kan den användas som cykelhjälm när man cyklar.

Sist men inte minst i outfiten för dagen  kommer då det som många väljer , en väska i ofta matchande färg. Jag gör totalt annorlunda, det är här jag väljer att verkligen sticka ut. Jag tar på mig andens svärd, det vill säga Guds eget ord, för att jag hela tiden ska kunna ha det med mig och kunna tänka på det. Som tur är ligger inte detta under knivlagen så jag behöver inte bekymra mig om det. Ja … nu verkar jag vara redo att ta steget ut … ha en bra dag allesammans och skulle vi träffas där ute på gatan  så önskar jag er Guds rika välsignelser.

 

Kommentera

