100%

Hur många procent ger du? Vad är det för fråga? Ja jag bara undrar , ger du verkligen allt ? Kanske kan du ge lite till?

När du kommer i situationer som gör att det krävs något av dig , ger du då allt du har? Alltså 100%.Eller håller du igen? Kan du stå med huvudet rakt fram och säga att du har gett allt. Vi går alla igenom svårigheter  och när vi gör det är det av största vikt för slutresultatet hur vi tacklar svårigheterna. Om du inte går in i en svårighet med viljan att ge allt  100% så kommer du kanske att ångra dig när du märker att slutresultatet bara blev halvbra. Vågar du chansa på att det kommer gå bra ändå?

Jag skulle inte kunna se mig sjölv i spegeln om jag visste att jag inte hade gett allt. Det spelar ingen roll om jag så går sönder på kuppen men då vet jag i alla fall att jag har gjort mitt bästa. Jag vill känna passionen inom mig  som får mig att tänja på gränserna till bristningsgränsen. Jag vill inte spendera resten av livet med att fråga mig om det kunde ha varit annorlunda om jag hade gett några procent till.

Därför ber jag , Herre ge mig kraft att ge allt, och gärna lite till. Gör mig till en vinnare , en som inte ger upp, en som når dit den vill. även om det gör ont, är farligt eller jobbigt. Jag vill kunna stå inför dig Herre, och säga Jag har gjort så gott jag har kunnat. Jag har löpt mot målet och nu har jag kommit fram. Jag kanske inte kom först men jag kom i alla fall fram och jag gjorde mitt bästa.

Kommentera

