Morgonbön

Min Herre, min Gud,

jag kommer inför din tron

i all ödmjukhet, i all min synd,

kommer jag inför dig.

Herre jag ber förlåt mig,

du vet allt vad jag gjort

 och du ser varje litet steg jag tar.

Du känner mig utan och innan, förlåt min Gud, förlåt.

Jag kommer för att säga dig,

hur mycket jag älskar dig,

hur mycket jag behöver dig,

och hur mycket jag vill förtrösta på dig.

Herre, oron river i min kropp,

men ändå känner jag dig,

dina armar omkring mig.

Du håller min själ i dina händer

och varsamt för du den dit du vill.

Tack min Gud, för att du tar hand om mig,

och ser till mina behov.

Tack för att jag får vara i din trygga famn,

som ett barn i sin faders knä,

som en ros i din rosenträdgård.

Följ mig nu Herre en bit på vägen,

en bit på livets väg,

så att jag inte vanrdar vilse och tar av

och missar det mål du har valt ut åt mig.

Ta mig vid handen idag Herren jag ber,

och led mig ,

och lär mig på vägen fram

hur du vill att jag ska vandra.

Ännu en ny dag har du givit mig,

en ny dag att få dela med dig,

en dag full av din nåd och kärlek emot mig.

Tack min Gud för att du går med mig idag ,

och gör denna dag till din ära. Amen

 

One response to “Morgonbön

  1. En hjärtats bön som jag instämmer med.

Kommentera

