Varför?

Varför?

Det är frågan jag ställer mig. Du säger att jag ska lita på dig Herre, men ändå när jag gör det blir jag besviken. Vad mer vill du att jag ska göra?

Jag har låtit dig ta hand om allt men så får jag ett besked som detta. Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att jag ska kunna ta emot ett sådant besked utan att tappa modet, hoppet. Jag vill vila i dina händer, men du gör det så svårt. Varför prövas jag så här?

Varför? Vad vill du nu? Svara

Hur många gånger har man inte känt så här? Och sen när man sedan tittar tillbaka så ser man att det faktiskt ordnade sig på allra bästa sätt. Gud har makten att förändra omöjliga situationer. Han vill bara att vi lägger vår tillit till honom och ger honom kontrollen. Men just i dessa stunder  då det känns så som om allt hopp är ute, just då är det så svårt att lita på att Gud vet vad som är bäst.

Så Herre , jag lyfter mina händer fastän jag inte orkar , fastän jag har tusen problem som hopar sig, jag lyfter mina händer och tillber dig, bara dig. När jag lyfter mina händer  , då börjar det ske, jag kan känna det inom mig, en eld, en sång som fyller min själ. Herre, jag lyfter mina händer….hjälp mig jag ber.

Kommentera

