Hör du mig?

Hör du mig mitt barn? Orkar du lyssna till mina ord?  Jag har något jag vill säga till dig, något som jag har velat att du skulle veta en längre tid nu. Har du en stund över så skulle jag önska din fulla uppmärksamhet.

Jag vill tala om för dig att jag har givit dig en dröm, en vision. Jag har lagt den i ditt hjärta, och jag har utrustat dig med allt du behöver för att uppfylla den. Du kanske inte ser det nu, men i dig finns kapaciteten att göra din dröm verklig och runtomkring dig finns personer som kan vara till hjälp.

Skriv ner din dröm, uttala din dröm, se din dröm, din vision och rör dig i riktning mot den. Varje steg du tar är ett steg närmare ditt mål. Stå inte still, och ta inte ett kliv tillbaka, utan rör dig framåt , hela tiden framåt. Jag kommer att gå med dig, du går inte ensam. Jag kommer att finnas där och stötta och vägleda, men jag kan inte ta stegen för dig. Det måste du göra själv.

Din vision kommer från mig, jag var jag som la drömmen i dina tankar. Skulle då jag inte vilja att den blev din verklighet? Var uthållig, den kommer inte av sig själv, du måste jobba för den, men en sak ska du veta , att om du inte jobbar för den så kommer den aldrig närmare. Så…varför väntar du? Hör du mig? Hör du vad jag säger? Låt din dröm få bli verklighet.

Hab 2:2-3

Kommentera

