Statusuppdatering

Hej min vän, ja nu är jag här igen, det var ju inte så länge sen sist. Vi pratades ju vid för en stund sen. Men du vet jag tänkte liksom uppdatera min status lite med dig. Du vet så som man gör på facebook. Jag vill ju att du ska veta vad som har hänt under dagen. Så här kommer nu en liten uppdatering  av dagen.

Gick upp tidigt och åkte till jobbet, där pratade vi ju både om det ena och det andra. Tack för alla dina råd, jag ska ta de till mitt hjärta. Fortsatte vidare under dagen med mina sysslor på jobbet och kände verkligen att du var med mig hela tiden. Det kändes gott att veta att du var där och att du lyssnade på mig.

Slutade jobbet, kom hem och slapp laga mat, det fanns rester från dagen innan och jag tackade dig för att du hade gjort så att fanns i överflöd. Efter maten hämtade jag barnen i skolan och körde hem och kan du tänka dig , ditt överflöd från igår räckte till dem också , Tack och lov.

Fick ett sms  från en vän som bad att jag skulle be för en sak och det gjorde jag. Jag till och med tackade dig för resultatet. Du är trofast. Fortsatte  att småprata med dig en stund till till det blev dags att göra en sak som jag hade skjutit upp väldigt länge. Jag var liksom tvungen att ta mig i kragen och vet du, det var inte så farligt. Jag fick till och med delat ett av dina ord i min uppgift. Hoppas att ordet går in i hjärtat på dem som läser, men det klart att det gör. Ditt ord är ju som ett tveeggat svärd heter det ju, eller hur! Det är kraft i det.

Kvällsmat, den fixade sig inte själv , men nästan, och god blev den. Tack för att det aldrig fattas mat på vårt bord. Jag tänker på alla dem som finns runt om i världen som kanske inte har något att äta och som kanske måste lägga sig med magar som skriker av hunger och jag tackar dig för att du förser mig och min familj med det vi behöver.

Till slut, färdig! Nu sitter jag här och gör min statusuppdatering för dig. Ville bara att du skulle veta att jag uppskattade din närvaro idag. Att du ville hänga med mig. Kan vi hänga imorgon också tror du? Samma tid , samma kanal. Klockan 4 ringer klockan , orkar du upp då? Sitt inte uppe för länge här nu och läs alla andras statusuppdateringar.  Om du ska  vakna tidigt är det snart dags att få sin skönhetssömn. Så god natt! Sov gott.

 

Kommentera

