Tacksam

Idag vill jag rikta min tacksamhet mot dig Herre

mina känslor och ord räcker inte till

för att visa dig hur tacksam jag är

 för det under som du gav till mig

Tack Herre, av hela mitt hjärta säger jag dig

Tack min Fader, Herre och Vän

Herren är stor i nåd

och trofast mot sina barn

Herren är den fader

som ser till sina barns behov

Han har makten i sin hand

att göra det han vill

Han har makten att göra under och mirakel

just när du behöver

Vi får komma inför vår Fader

och be om det vi behöver

Kom inför honom med frimodighet

och tala om för honom dina behov

Tacka honom för hans godhet och omsorg

Ditt mirakel finns runt hörnet

du måste bara åberopa det

 

 

 

Kommentera

