Hur ska jag kunna…

Hur ska jag kunna få dig att förstå vad jag känner när orden jag har inom mig inte räcker till?

Hur ska jag kunna få dig att inse att du är allt för mig när jag inte har något som är tillräckligt att ge till dig?

Hur ska jag kunna få dig att känna mitt hjärtas taktfasta slag, när jag inte tycker mig komma tillräckligt nära dig?

Hur ska jag kunna få dig att komma till mig  när jag inte vet hur jag ska kunna kalla dig till mig?

 Hur ska jag kunna få dig att stanna hos mig när jag själv inte vet vart jag är på väg?

Hur ska jag kunna få dig att gå med mig, när jag själv inte vågar ta ett steg framåt?

Hur ska jag kunna få dig att känna det jag känner när jag inte ens vet själv vad mina känslor innebär?

Hur ska jag kunna få Mig att inse att jag inte behöver göra något för att få din kärlek?

Hur ska jag få Mig att inse att Du älskar mig, ja hela mig, ja faktiskt älskar du mig Jesus.

Kommentera

