Vem är du?

 Vem är du Gud? Hur ska jag kunna veta vem du är, vad du vill? Vad vet jag om din helighet? Hur ska jag kunna lära känna dig? Skulle jag känna igen dig om du så stod mitt emot mig, om du rörde vid mig, om du talade till mig skulle jag då känna igen din röst?

Detta är frågor många av oss brottas med. Du som jag. För många räcker det med att ”känna till” , andra vill ha mer, vil komma” inpå skinnet”. Andra nöjer sig med att ligga någonstans mitt emellan. Jag vet inte  till vilken katergori du hör, om det räcker för dig att ytligt känna till Gud eller om du inget hellre önskar än att få lära känna Honom på djupet.

Bästa sättet att lära känna en person är att spendera tid med den personen. Spenderar vi tid med Gud? Ger vi honom 5 minuter på morgonen och kanske ett par ord på kvällen, en och annan söndag och möjligtvis någon mer kväll i veckan? Eller får han lov att gå med under hela vår dag? Samlar vi in kunskap om Honom genom att läsa hans bok?

Frågor som vi var och en måste svara på. Jag kan inte svara för dig och du kan inte svara för mig, men tillsammans kan vi hjälpas åt att lära känna Herren genom att dela med oss till andra vad vi själva får ta emot och uppleva.

 

Kommentera

