Ett löfte

Ordsp 1:23 ”Vänden om och akten på min tillrättavisning, se då skall jag låta min ande komma över eder och jag skall låta eder förnimma mina ord”

Många gånger kan det kännas svårt att höra eller förstå vad Gud säger? Kanke kan man läsa hans ord och inte förstå hur det kan tillämpas på sig själv. Känns det som om ordet bara är vackra ord men det når liksom inte in i hjärtat?
Kanske kan det vara så att där finns något som stör. Något som hindrar Guds ord från att kunna verka?

Ibland slår vi dövörat till när han tillrättavisar oss. Vi slår händerna för öronen och säger jag hör inte, jag hör inte, vill inte, kan inte, hör inte , lalalalala.Och sen undrar vi varför Gud är tyst.

Att bli tillrättavisad är inte alltid lätt. Det kan göra ont, det kan svida, men om vi tillåter tillrättavisning blir resultatet att vi växer. När vi var barn eller tonåringar fick vi tillrättavisning av vår far och mor, ibland var det svårt att acceptera att de hade rätt eller hur? Men utan deras korrigering hade vi inte blivit de personer vi är idag.

Guds löfte till oss är klart och tydligt. Om vi låter oss tillrättavisas skall han låta sig visas, höras, uppenbaras för oss. Så Herre, jag ber, låt mig få ta till mig av din tillrättavisning, visa mig vad som är fel i mitt liv. Låt mig få bli korrigerad, vända om från det som håller mig borta från dig så att jag kan se vad du vill säga och så att din ande kan komma över mig. I Jesu namn ,Amen

Kommentera

