Hör du?

Lyssna, jag kallar på dig, hör du mig? Jag viskar, talar i ditt öra, sänder meddelanden, ropar högt, stänger dörrar och öppnar andra, men du verkar inte höra. Vill inte eller kan inte? Jag önskar du kunde höra mig kalla på dig. Jag har planer för dig…som bara är dina, så lyssna är du snäll.

Hör…jag försöker att få dig förstå att du har ett mål, ett uppdrag, en mening. Jag försöker på alla möjliga sätt få dig att lyssna, att förstå, ibland verkar det som om du stannade upp för ett litet ögonblick och liksom lyssnade och undrade om det var någon där , som försökte fånga din uppmärksamhet, men du hör mig inte. Sen fortsätter du som vanligt…

Vad ska jag göra för att få dig att lyssna? Vad mer kan jag göra? Varför hör du inte? Är det fel på dig? Nej det kan det inte vara , jag har ju skapat dig. Är det fel på mig, på sättet jag kallar dig? Nej, många andra har svarat på det här sättet. Är det för att det är så mycket brus och störningar runt omkring som du inte hör? Ja kanske. Om du ändå ville hitta en lugn och stilla plats så kanske du kunde höra min röst kalla på dig…

Men jag ger inte upp, jag kallar på dig tills du lyssnar, du kan inte springa ifrån mig, jag är , var och kommer att förbli, du är bara en liten liten stund i evigheten, förr eller senare kommer du att lyssna på mig, och ta din kallelse…

Kommentera

