Vem är jag?

Vem är jag?

En helt vanlig människa,

varken bättre eller sämre.

Många fel och brister,

försöker att göra det som är rätt,

men som inte alltid lyckas.

Vem är jag?

En människa som försöker

göra sitt bästa ,

inte göra sig ovänner,

utan alltid ge det bästa av mig själv

till de som finns omkring mig.

Vem är jag?

Någon som önskar komma dig nära,

någon som är älskad av dig

trots mina fel och brister

Någon som du har öppnat din stora fadersfamn för,

någon som älskar att krypa upp i din famn

och bli innesluten av din nåd

Vem är jag?

En tacksam själ

en törstig och hungrig själ.

En syndare frälst av nåd

Kommentera

