I varje slag

I varje slag mitt hjärta slår,

i varje taktfast slag,

upphöjer min kropp och själ

en lovsång till dig

den ljuder, och hörs vida omkring

fastän den bara finns inom mig

I varje slag,

talar den om

hur mycket du betyder för mig

den talar om att du är mitt begär

det enda som jag önskar

den talar om att utan dig finns ingenting

även när omständigheterna ropar något annat

vill jag med varje liten del av min kropp och själ

tillbe dig,

med varje hjärtslag säger jag till dig

att du är mitt allt

att jag lämnar allt till dig

att jag låter dig ta kontrollen över situationen

som jag inte rår på

med varje hjärtslag inom mig

ropar mitt inre ditt lov,

nu och för alltid,

när jag i mig själv tror att allting är kört,

att det är helt omöjligt,

och jag vill ge upp

säger du till mig,

lugn jag är här hos dig

låt mig ta hand om din oro

och din frid lägrar sig i mitt hjärta.

och jag överlåter morgondagen i dina händer.

Vad kan väl hända mig om du är med?

2 responses to “I varje slag

  1. Vilken underbar lovsång så här på morgonen! Vill gratulera till utmärkelsen Månadens blogg inne hos Tony! Det var du värd.

  2. tack Celia för den glada nyheten. Den värmde verkligen mitt hjärta idag. Chefen har full koll på när det behövs uppmuntran:)

Kommentera

