En minut i sänder

 Stormen rasar, regnet piskar min kind

Jag går på vägen, men stormen och regnet gör mig blind

Mitt i allt , där finns du vid min sida

Går med mig, du vet hur det känns att lida

Hjärtat mitt gråter över allt som mig sker

Hur är det möjligt, jag orkar inte mer

Inget går ju som jag hade velat

Mitt liv ju i tusen bitar blivit delat

Vem ska pussla dem ihop?

Vem ska dra mig upp ur denna grop?

Men djupt därnere i gropens dy

Börjar en lovsång i mitt inre gry

Den växer sig allt starkare för var dag som går

Och jag vet att denna sång kan läka alla sår

Min lovsång, kraft och styrka, det är du

När stormen river, ja just precis nu

Just när stormen är som värst

Vill jag prisa dig som allra bäst

Jesus värdig är du, jag ger dig lov, pris och ära

Önskar du ville komma mig riktigt, riktigt nära

Önskar jag kunde krypa upp i din famn

Segla in med livets båt och lägga till i din trygga hamn

För där i hamnen finns det lä för vinden

Där kan jag hitta skydd så inte regnet piskar kinden

Där i din trygga hamn

Ska jag prisa dig när jag är i din famn

Prisa dig, dag och natt

När det är ljust och när allt är svart

Sången ska ur min mun ständigt ljuda

Mitt lov vill jag dig alltid erbjuda

För du är värdig vad som än händer

Så jag prisar dig, och lever en minut i sänder

 

Kommentera

