Det knackar på dörren

Om du idag skulle knacka på dörren, skulle det vara annorlunda än förra gången. Idag skulle jag öppna och ta emot dig. Då , hade jag så mycket annat att göra att jag viftade bort dina knackningar som strunt, det fanns viktigare saker att göra, som kompisar , fester , killen i huset brevid, så många roligare saker att göra än att släppa in dig i mitt liv.

Om du idag skulle knacka på min dörr , skulle jag öppna den på vid gavel, och rulla ut röda mattan för dig, så att du får det mottagandet som det anstår en kung. Inte som jag gjorde förut, väntade tills du slutade knacka och ställde mig bakom de mörka gardinerna och kikade fram för att se om du hade givit dig iväg. För att sen när du gått, öppna dörren och ropa in mina kompisar till festen.Jag hade ju den uppfattningen om dig att du inte var cool tillräckligt för att få vara med.

Om du skulle knacka på min dörr idag, skulle det vara en glädjens dag. Inte en dag av skam. En glädjens dag för att du trots mitt avvisande vågade ta dig en andra chans att försöka komma in. För att du inte gav upp om mig utan gav mig en ny chans att släppa in dig.En glädjens dag för att du trots mina fel och brister accepterar mig och tar emot mig med öppna armar.

Om du skulle knacka på min dörr idag skulle jag öppna dörren och säga ; ”se här är jag, kom in”. Om du ändå ville knacka på….

Knack, knack, knack….

Kommentera

